اخبار سندیکا

بازگشایی مجدد بازار میان‌روزی

در جلسه مشترک سندیکا با شرکت مدیریت شبکه پیشنهاد شد

جلسه مشترک سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق و شرکت مدیریت شبکه برق ایران به منظور بررسی و حل مشکلات بازار میان‌روزی و همچنین افزایش هزینه‌های استارت ـ استاپ نیروگاه‌ها ناشی از تغییرات مداوم سوخت، روز یکشنبه هشتم بهمن ماه سال جاری در محل شرکت مدیریت شبکه برق ایران برگزار شد.
در همین راستا، رضا ریاحی نایب‌رییس هیات‌مدیره سندیکا ضمن اعلام این خبر، تاکید کرد: این مباحث طی چندین جلسه در کمیسیون فنی و مهندسی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با توجه به ارتباط بخشی از موضوع استارت ـ استاپ و سوخت، به بازار میان‌روزی، مقرر شد که کلیه مباحث در جلسه‌ای با معاونت‌های راهبری و بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران مطرح و بررسی شود.
رییس کمیسیون مهندسی . سیستم‌های سندیکا در ادامه با اشاره به این که در این جلسه نمایندگان کمیسیون‌های فنی و مهندسی و بازار برق سندیکا و همچنین مدیران و کارشناسان معاونت‌های راهبری و بازار برق شرکت مدیریت شبکه حضور داشته و مدیران تعدادی از شرکت‌های عضو نیز به صورت برخط به آن پیوستند، عنوان کرد: در این نشست در فضایی تعاملی کلیه موضوعات به صورت تفصیلی مورد بررسی قرار گرفت.
ریاحی تعلیق بازار میان روزی را به دلیل نواقص مطرح شده از سوی هیات تنظیم بازار برق در ساختار آن دانست و تصریح کرد: وجود این نواقص در بازار میان‌روزی، در نهایت به معلق شدن این بازار و ازدست‌رفتن بخشی از درآمد نیروگاه‌ها از این محل شد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این نشست به صورت مفصل دلایل بروز این نواقص و روش‌های پیشنهادی سندیکا برای برطرف کردن آنها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تاکید شد که حل این نواقص به شکل مناسب، می‌تواند زمینه را برای رقابت سالم و کسب درآمد نیروگاه ها از مسیر صحیح فراهم آورد.
نایب‌رییس هیات‌مدیره سندیکا با تاکید بر این که پیشنهادهای نمایندگان سندیکا تا حد قابل‌ قبولی با موافقت شرکت مدیریت شبکه مواجه شد، وی گفت: قرار بر این شد تا برای بررسی دقیق‌تر موضوع استارت ـ استاپ نیروگاه‌ها و سوخت، نشست مشترک دیگری برگزار و به صورت جداگانه به این مبحث هم پرداخته شود.
او در پایان ضمن اظهار امیدواری نسبت به گسترش تعاملات سازنده با دستگاه‌های ذی‌ربط، اظهار داشت: ما بر این باوریم که جلسات مشترک می‌تواند در حل مسائل موجود ثمربخش باشد. از این رو امیدواریم امکان استمرار این نوع جلسات فراهم شده و بتوانیم از این طریق خواسته‌ها و انتظارات اعضا را تامین کرده و در پیگیری مشکلات آنها به نتایج بهتری دست یابیم.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا